2011. április 13., szerda

2.6.32.9-es kernel fejlesztése Spicára

Csoki!

Nos, ugyebár tudjuk, hogy a Samsung megállt a Spicára való fejlesztésben, de a kedves samdroidos arcok nem. 

A legutóbbi Linux kernel, ami a telefonra érkezett hivatalosan, az a 2.6.29-es verziószámú. Ezzel az a gond, hogy nagyon régi. Moddolni már nehéz, újítani kellene.

Vannak kísérletek 2.6.32.9, 2.6.35, 2.6.38-as kernel portolására is, de ami most a legelfogadhatóbb státuszban van, az az első.

Gotenks már régóta dolgozik a Samsung Acclaim R880 kernenélek portolásával, és mondhatjuk, hogy siker koronázza a munkáját. Azért az Acclaim kernelét portolja, mert annak is ugyanúgy S3C6410-es processzora és ugyanolyan szenzorai, eszközei vannak.
A poén az egészben az, hogy Gotenksnek nincs saját Spicája, a lányáét használja a moddolásra, aki persze emiatt nagyon ideges :-)))

Továbbá Gotenks közzétette munkáját a GitHub-on is, aki ért hozzá, neki lehet fogni a forráskód áttekintésének, esetleg hibajavításnak.

Gotenks forrásaiból Mecid már fordított egy saját kernelt néhány újítással és fixszel, jómagam még nem próbáltam ki Mecid verzióját, de fordítottam magam egy kernelt.

A tapasztalataim nagyon jók, a telefon hasít vele, ám én szembesültem az SoD (Sleep of Death) problémával, azaz lezártam a képernyőt, és nem kelt fel többé a telefon, csak az akksi ki-be segített. Nekem szükségem van egy stabil kernelre, ezért visszatértem a 2.6.29.6-os verzióra(azt is magam fordítottam BFS-sel, most sikerült :-)), és csak akkor fogok átnyergelni az újabb kernelre, ha az teljesen működőképes lesz. :)

A fejlesztés menete megtalálható a samdroidon. :-))


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése