2011. április 4., hétfő

Egy saját fejlesztés - Debian/Ubuntu on Spica

Csá!

Ebben a posztban egy saját fejlesztést szeretnék bemutatni. Az ötlet nem tőlem származik, hanem Saurik-tól, (akit ismerhetünk iPhone-os berkekből, hisz ő a Cydia atyja), a Spicára történő implementálás pedig részben az én "művem".

Mi is ez?

Kétféle rendszert használhatunk a Spicán. Amikor még csak Android 2.1-et használtam a telefonomon, egy másik fórumtag már elkészítette a Debiant Spicára, de elindítani csak rengeteg parancs begépelésével lehetett, ami telefonon, vagy adb shellben is igen körülményes, egy másik tag írt egy szkriptet hogy ezt megoldja, én csak az ő szkriptjét tökéletesítettem, így lett ez a nevemhez köthető. Egy szkriptet gyorsabb volt elindítani, mintha parancsok tömkelegét írkálná be a júzer. Továbbá 2.1-es rendszerre implementáltam ubuntut is, de akkor még nem volt hozzá asztali környezet.

Debian és Ubuntu rootolt Spicára (Android 2.1): leírás itt.(angol)

Nos, amióta van Cyanogenmod Spicára, dolgoztam rajta, hogy Ubuntut ültessek rá. Személy szerint nekem csak egyszer sikerült elindítani. De komolyan. Láttam, hogy elindul az Ubuntu, van parancssor, kiléptem, többet nem is tudtam visszalépni. Tehát a módszer eredeti ötlete az enyém, az asztali környezet telepítése a samdroidos yuberioné, és ő is töltötte fel egy fájlmegosztó oldalra.

Hogyan is oldottam meg?

Paolo Sammicheli megosztotta az ARM-re átültetett Ubuntu rendszerfájljait rar-ban, ezt töltöttem le. Az archívumban található fájlokat kibontottam, majd Saurik leírása alapján készítettem egy ext2 fájlrendszerű .img fájlt, amit loop-ként(visszacsatoló/hurok) csatol egy szkript, belemásoltam az ARM-Ubuntu rendszerfájlokat a loop-img csatolt mappájába, lecsatoltam és kész., Az indító szkript futtatása után az Android majd átadja a vezérlést az Ubuntu saját rendszerének. A felhasználó dolga csak annyi, hogy az .img fájt (amibe yuberion installálta az LXDE asztali környezetet is) letölti, rámásolja az SD kártya FAT32-es partíciójának gyökérkönyvtárába, majd az indító szkriptet is odamásolja, terminál emulátort nyit, elindítja a szkriptet, majd az Android VNC viewert beállítva láthatjuk is az LXDE desktopot.

Tehát. A hozzávalók: Rootolt Samsung Galaxy Spica, az .img fájl, és az indító szkript.

Az .img fájl és a szkript össze vannak tömörítve, letölthető az archívum innen. Ki kell bontani, az .img fájlt és a szkriptet az SD kártya gyökerébe másolni, majd indítani a szkriptet így:

su
sh /sdcard/bootubuntu.sh

Ezután Android VNC viewert nyitni, majd paramétereknek megadni ezt:
nickname: root;
password: 123456;
address: localhost;
port: 5901;
username: root;


Ezután nyomni a connect-re, és ott a Spicán az LXDE felületes kurzoros "mindenes" Ubuntu. :-)

NAGYON FONTOS! AZ UBUNTUT NORMÁLISAN KELL LEÁLLÍTANI! A VNC VIEWER-BŐL VALÓ KILÉPÉS UTÁN TERMINÁLBAN EGY "EXIT" PARANCSOT KELL VÉGREHAJTANI! (idézőjelek nélkül) 

Ubuntu Cyanogenmodra itt (szintén angol) 

Screenshot:

PS: Aki netalántán nem az exit paranccsal lép ki, nem fogja tudni elindítani többet az Ubuntut Spicán. Ekkor a szkriptben meg kell keresni az export loopdev=/dev/block/loop3 sort és a loop3-at át kell írni loop4-re. Mentés és kész. =)




4 megjegyzés:

  1. Mire kell ezt rátenni, mert Andoid 2.1-en nem megy, mert nem talál parancsokat (könyvtárakat)?
    (root-ként)

    VálaszTörlés
  2. Hali!
    Melyiket, Ubuntut vagy Debiant szeretnél rátenni?

    VálaszTörlés
  3. Megoldható a működése wayteq xtab-70 es tabon is szerinted? Esetleg zte blade?
    Köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hali! Ha rootolva vannak akkor elvileg igen. Bár lehet hogy az indító szkriptet kicsit módosítani kell hozzá.

      Gondolok itt a loopdev nevű változóra. Egyes kerneleknél /dev/block/loopX, mások alatt /dev/loopX néven található meg, azt neked kell kimatekolni. Egyedül azt kell korrekt értékre tenni, a másikak elvileg minden készüléken ugyanúgy vannak :)

      Törlés