2011. július 1., péntek

TP-Link WN322G USB Wifi adapter telepítése Ubuntun

Tisztelet!

Érettségi időszak sikeresen letelt, gazdagabb lettem egy CCNA Otthoni és kisvállalati hálózatok kezelése bizonyítvánnyal is, tehát a nyaram jól indul+van időm blogolni :)

Öcsém számítógépét egy - a címben szereplő típusú - adapterrel kötöttem hálózatba, még fél éve. Öcsém sokat játszik, így Ő maradt a Windowsnál, az adapter gond nélkül üzemelt Win alatt. Mikor egy alkalommal a saját gépemre kötöttem az eszközt, a Linux nagy megdöbbenésemre nem ismerte fel.

Google jóbarátom segítségével rákerestem a megoldásra, kétféle alternatívát is találtam, amiből (nálam) sajnos csak az egyik működött.

Az első próbálkozásomat csak megemlíteném, hiszen ez nem vezetett eredményre, az ndiswrapper nevű programot használtam, ami annyit tesz, hogy a wifi adapter windowsos driverét használja linux alatt. Sajnos nem jött be.

A második módszer annál inkább! Az eredeti ötlet innen származik (hálás köszönet érte) , ám adódott némi probléma az eszköz inicializálásával, így egy kicsit "finomítottam" rajta. Hozzáteszem, így is a siker 95%-a az eredeti szerzőt illeti.

A leírás feltételez alapvető Linux-terminálos ismereteket, és azt is, hogy a gépen a felhasználó rendelkezik root jogosultságokkal.

A telepítés menete:
  • sudo su -->root konzolt kapunk
  • wget http://wireless.kernel.org/download/compat-wireless-2.6/compat-wireless-2.6.tar.bz2
  • tar -jxvf compat-wireless-2.6.tar.bz2
  • apt-get -y install build-essential checkinstall
  • cd compat-wireless-*
  • ./scripts/driver-select ath9k_htc
  •  make
  • checkinstall
A kérdésnél csak ENTER-t üssünk, majd a >> jel mögé írjuk be: ath9k_htc, és még 1 ENTER!
A leírás végén található egy fájl amit egyenlőre mentsünk el a /home mappánkba. Itt jön be az én módosításom, ugyanis kell még egy fájl emellé a másik mellé, mert különben az eszköz inicializálásánál hibát jelez. (Ezt onnan tudom, mert néztem a kernel üzeneteit dmesg-el) . Nos, kell még ez a fájl is, mehet be a /home mappába :)
Még mindig kell a sudo!
  • cd /home/felhasználóneved
  • cp ar9271.fw htc_9271.fw /lib/firmware/
  • sync
  • reboot
A következő indításnál beállíthatjuk a hálózatot :)

Sem az eredeti szerző, sem én nem vállalunk felelősséget, mindenki a saját felelősségére dolgozik! Jó munkát :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése