2011. február 22., kedd

TP-Link TL-WR741ND routeremen DD-WRT

Halihó!

Két hete vettem egy TP-Link TL-WR741ND v2. routert, hogy tudjam osztani a lakásban az internetet+Lanozni tudjak öcsémmel :-)
Ilyen:

A választásom azért erre a modellre esett, mert jókat olvastam róla, írták, hogy nagyon megéri azt a pénzt amennyibe kerül, és nem utolsó sorban a DD-WRT támogatott routerei közé tartozik. PCX.hu -n 5500 pénz, szóval nem is kerül sokba, Lite-N wifije van, intelligens sávszélesség-kontroll és még sok más okosság került bele.

Először ódzkodtam a DD-WRT telepítésétől, ám amikor a router 20-30 percenként eldobálta a netet, elhatároztam, hogy akkor váltok.
Ami azt illeti, ilyen custom-firmwarek installálásakor ugrik a garancia, dehát valamit valamiért :-)

Ha úgy döntetek, hogy felteszitek (persze szigorúan saját felelősségre):
A DD-WRT firmware-t ehhez a routerhez a DD-WRT Router Database oldaláról tudjátok letölteni, ha a keresőbe beírjátok a router típusát. Igaz, hogy a firmware az 1.x szériához készült, de ez a router is gond nélkül futtatja. Ha megvan, akkor van ott egy link, ahonnan a factory-to-ddwrt.bin fájlt tudjátok letölteni, tegyétek is meg.
A routeren kell eszközölni egy 30/30/30 resetet, ami annyiból áll, hogy bedugott táppal nyomjátok a reset gombot 30 másodpercig, utána ki kell húzni a tápkábelét és úgy 30 másodpercig, majd visszadugni és újabb 30 másodpercig nyomni a reset gombot.
Lépjetek be a routerbe. Alapértelmezett IP címe a 192.168.1.1, felhasználó admin, jelszó admin.
Keressétek meg a Firmware Upgrade menüpontot, majd ott válasszátok ki az előzőleg letöltött factory-to-ddwrt.bin fájlt, majd firmware upgrade. A legfontosabb: Nem szabad sem a táp, sem a hálózati(LAN) kábelt kihúzni a routerből, nagyon türelmesnek kell lenni. A firmware upgrade után be kell jönnie a DD-WRT kezelőfelületének a 192.168.1.1 címen, de kell még egy 30/30/30-as reset a normál működéshez. Utána már neki lehet állni újrakonfigurálni a routert.

A DD-WRT-re való frissítéssel 1.5x nagyobb lett a hatótávolsága a Wifinek, kevésbé melegszik a router, és én személy szerint jobban érzem magam, hogy a routeromon Linux fut :-)
Persze fent lehet hagyni a gyári firmwaret is, ha nincs vele gond, a DD-WRT csak egy alternatíva :-)  
Dobok egy screenshotot:
 

31 megjegyzés:

  1. Jelenlegi állapot szerint a dd-wrt.com -on csak a tl-wr1043ND és a 543G támogatott, ez a típus nem...
    A másik: 30/30/30 resetnek nem igazán látom értelmét - openwrt-s fw-t tettem fel az enyémre, és eddig még 1ik oldalon sem láttam ezt a módszert.

    VálaszTörlés
  2. Idéznék a DD-WRT Wiki oldaláról:

    http://dd-wrt.com/wiki/index.php/Installation#.22Flashing.22_Your_Router_with_DD-WRT_Firmware

    "Reset your router

    Use Hard reset or 30/30/30."

    Másrészt: http://imagerz.com/QEFAX0tvAwMFBAhKQwVQ

    Láthatod, hogy ott a 741ND modell is :)

    Szép napot!

    VálaszTörlés
  3. Nekem is ilyen routerem van! Nagyon köszi az érthető és világos leírást!!! :)
    Holnap lehet neki is állok és megcsinálom.

    Minden jót

    VálaszTörlés
  4. Miután a routerem változó időközönként belassult és csak a reboot segített rajta, feltettem rá én is a DD WRT-t, ami gond nélkül fel is mászott rá, de a wifi belassult, hiába állítok bármit 20 Mbps-nél nem megy feljebb a letöltés, míg kábellel simán megy a 44 Mbps. További probléma, hogy az eredeti firmware-jét nem tudom visszarakni, és semmilyen mást sem, még a sajátját se hagyja újra feltenni.

    Várom az ötleteket

    Üdv: Sapi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csoki!

      Ha szeretnéd az eredeti firmware-t felrakni, ajánlom olvasd el az openwrt oldalát:

      http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wr741nd

      Továbbá, a Wireless menüpontban tudod állítani a wifi működési módját: BG mixed, NG mixed, stb. Ha N-es eszközöd van, rakd át nyugodtan N only-ra. Még annyit próbálnék, hogy ssh a routerre, felhasználó: root ; jelszó: amit megadtál. Aztán "iwconfig ath0 rate auto" . Hátha ez segít.

      Pötöc

      Törlés
    2. Szia Sapi!
      Nálam is ez van TP-Link 1043-as routeren. Gyárival, majd később open wrt-vel belassult, felraktam a dd-wrt-t de ott a wifin kb 20Mbps a csúcs sebesség a 35-40-hez képest.
      Tudja valaki hogy kell visszaállítani gyárira?

      Törlés
    3. http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?p=450827

      Ezen az oldalon le van írva hogy hogyan kell, már "vágott" firmware van feltöltve, a többi instrukció le van írva mellé :)

      Törlés
    4. Kösz Pötöc!
      Ez a vágott fw még mindig aktuális? Valahol olvastam, hogy már nem kell levágni a fw-ből. Open wrt-ről sikerült visszaraknom a legújabb gyárira és nem kellett semmit alakítani rajta.
      Más problémák is vannak: három fw-t próbáltam, gyári, openwrt, dd wrt, az utóbbi tetszene legjobban, de mint írtam wifi-n nem jön az a sebesség ami az előző kettőn. Vissza akartam rakni az openwrt-t, de nem sikerült. A router működik, de a 192.168.1.1 címet beírva nem nyílik meg az admin oldal. Ez volt tegnap este azóta nem tudtam még vele foglalkozni. Tudsz valamit segíteni Pötöc?

      Törlés
    5. A fórumon azt írták, hogyha Openwrt/DD-wrt firmwaret akarsz gyárira cserélni, akkor abban az esetben vágott firmware kell. De amúgy firmwaret csak akkor kell vágni, ha az original firmware fájlnevében benne van a "boot" szó is. Meg van adva, hogy a "dd" paranccsal mennyit vágj le belőle, mert elvileg az a levágandó rész a bootloader.

      Ha nem éred el a routert, de az működik és csinálja a forgalomirányítást akkor próbálj meg a gépeden statikus IP címet állítani (pl 192.168.1.2) és pingeld meg a routert + próbálj belépni.

      HUP.hu oldalon nem sok jót írnak a DD-WRT-ről (mókoltak a forráskódban a készítők állítólag) de én is ezt használom, és hál' Istennek nem volt vele problémám. Ha nem áll tőled távol a parancssori munka akkor inkább OpenWRT-t tegyél fel, keress rá a legújabb snapshotra és ott is a factory imaget pakold fel, mivel most original firmware van fent. Ha viszont csak egy stabil "mezei" routert szeretnél 3rd party firmware-rel, akkor DD-WRT kell neked.

      A wireless beállításoknál állítsd be a működést "NG mixed"-re, aztán az "iwconfig ath0 (vagy ami a wireless interfész neve) rate auto" parancsod add ki telneten vagy SSH-n keresztül, ez talán megoldja a problémádat :)

      Törlés
    6. Még valami:

      Ha a DD-WRT webes felületét eléred, akkor ott a következő beállításokat tedd meg:

      Wireless network mode: N only (ezt akkor csináld, ha minden wireless eszközöd tudja a 802.11n-t)
      Channel Width: Ha rendelkezésre áll a 40MHz turbo akkor tedd be azt
      Wireless channel: Auto

      És amit tudsz mindent Auto-ra tegyél :)

      Törlés
    7. Szia Pötöc! N onlyt ha állítok sajnos egyik laptopom sem tud kapcsolódni a routerhez. Így maradt a 20Mb a 35-40-hez képest. A gyári fw-t sem tudom visszarakni mert néhány másodperc múlva leáll a frissítés. Érdekes, hogy az egész onnan indult ki hogy a gépemen a wifi net(op.Ubuntu 10.04) bizonyos időközönként naponta néhányszor teljesen leállt, de a kapcsolat nem szakadt meg a routerrel. A másik újabb laptopon Xubuntu 12.04 van, ott nem tapasztaltam ezt. Jó lenne visszaállni open-wrt-re azzal legalább normál sebességgel tudtam használni. Kérlek ha tudsz segíts a fw frissítésben, bár már eléggé megrendült a bizalmam ebben a routerben. Kösz az eddigieket. Üdv!

      Törlés
    8. Hali!

      Ha 1043ND v1.x routered van akkor tudok neked egy firmwaret küldeni amit direkt a DD-WRT-sek hoztak létre abból a célból, hogyha esetleg vissza akarod tenni a gyári fw-t akkor meg tudd tenni. Ha fent a gyári firmware akkor egy factory default beállítás után flasheled az openwrt factory fw-jét, és utána tudod is konfigurálni. Apropó, én is váltottam DD-WRT-ről OpenWRT-re. Eddig nagyon tetszik! Kicsit kitesztelem aztán írok róla cikket :)

      Törlés
    9. Szia Pötöc! Kérlek linkeld be a firmwaret. Kösz!

      Törlés
    10. Parancsolj:


      http://depositfiles.com/files/cpy16nwph

      Sok sikert! :)

      Törlés
    11. Kösz, sikerült. Most újra a vargalex féle open wrt-t raktam fel.

      Törlés
  5. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  6. Üdv!

    Én is szeretném lecserélni a routerem [TP-Link WR741ND Ver:2.1] fw-ét, viszont dd-wrt.com-on csak az 1.0, 1.1, 1.8, 1.9 és 2.0-ás verziókhoz írták, hogy működik.

    Érdeklőnék, hogy valaki rakta-e már fel a dd-wrt fw-et v2.1-es routerre!

    VálaszTörlés
  7. Válaszok
    1. Szia!

      Igen, v2.0-s eszközöm van :) A helyzet az, hogy nem akarlak biztatni, hogy próbáld meg, mert nem tudom milyen chip van a 2.1-es verzióban. Ha más a benne lévő lapka, akkor lehet, hogy többet el sem tudod indítani a routered, csak úgy, hogy soros összeköttetést csinálsz de ahhoz szét kell szedni meg forrasztgatni kell..esetleg annyit meg tudsz tenni, hogy a DD-WRT fórumára beregisztrálsz és ott a megfelelő topikban felteszed a kérdést. :)

      Remélem tudtam segíteni!

      Törlés
    2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
  8. Megkérdezném ott csak az angol tudásom elég csekély. :)

    Köszönöm a válaszodat!

    VálaszTörlés
  9. Üdv!
    Következő a probléma, egy TP-Link wr741nd v2.1 -es - rooterre rádobtam egy ddwrt-t, majd a wifim belassult nállam is max 20- régbben 40-50 között volt, probáltam vissza rakni gyárit, probáltam felrakni openwrt-t, probáltam a fentebb emlitett wiki-s oldalrol leszedettet is, de egyik sem megy, miután elindítom a firmware frissítést kilép hogy sikertelen:S Mit lehet még ezzel kezdeni, mert nekem már minden reményem elszált.

    VálaszTörlés
  10. Üdv!
    Telepítettem DD-WRT-t a 741ND v4 routeremre, mert a gyári firmware nem volt hajlandó kapcsolódni a T-Home PPPoE-re.
    DD-WRT-vel tudott kapcsolódni, de valamiért az AES titkosítással csak a belső háló érhető el, az sem túl nagy sávszélességgel (kb 8 Mbps-el másoltam SFTP-n).

    Először a 01-24-2013-r20548 release-t telepítettem fel, ezzel még kapcsolódni sem lehetett AES-el. Csak TKIP-vel tudtam kapcsolódni, azzal stabil volt.

    Ezután downgrade-eltem egy régebbi release-re, a 07-20-12-r19519-re, amivel már tudtam kapcsolódni AES-el, a net is működött, de kb. 10 percenként megszakadt és utána vagy egyáltalán nem tudtam kapcsolódni a routerre AES-el, vagy csak a belső háló volt elérhető. A TKIP-vel továbbra sincs baj, azzal stablian működik.

    Mit tudnátok javasolni, hogy az AES is működjön? Fontos lenne azért, hogy ki tudjam használni a 150-es sávszélességet.

    Kösz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. További beállítások:
      - WPA2 Personal
      - TKIP + AES

      Törlés
    2. Hello!

      Már egy ideje nem használok DD-WRT-t, OpenWRT-t installáltam a routeremre, amit nagyon jónak találok. Esetleg próbáld meg azt, de úgy, hogy először visszateszed a factory TP-Link firmwaret (elvileg DD-WRT honlapján van hozzá leírás mert nem tudod csak simán az original-t visszapakolni webes system upgrade-ről). Az OpenWRT-vel semmi problémám nincs, az elején a PPPoE konfignál van szükség némi konzolos pötyögésre, de ahogy a router már kijut a netre, simán le tudod tölteni a LuCI nevű webes konfig felületet. Persze ez csak egy ajánlott opció, ha nem áll távol Tőled a konzolos konfig akkor nem muszáj :) Konkrétan már nem is követem a DD-WRT-s híreket, és a router is újabb, mint az enyém, így nem tudok érdemben hozzászólni. Ha a hozzászólásod válaszaként azt sugallod, hogy sikerült, akkor oké, ha nem, akkor szerintem megpróbálhatnád az OpenWRT-t :)

      Törlés
    3. Nope, a választ csak azért írtam, mert azokat a beállításokat elfelejtettem leírni az első hsz-emben. :)
      Ma még kipróbálok néhány 2012-es release-t, és ha azokkal sem műxik az AES, valami más megoldást keresek, pl. OpenWRT-t. Az RG-nk most azzal játszik, úh remélhetőleg lesz némi segítségem hozzá.
      A konzolos konfig nem áll távol tőlem, néhány évig linuxoztam, csak Java fejlesztőként már semmi hasznát nem láttam az Ubuntus sz.pásnak, ezért visszaálltam Win7-re.

      Mindenesetre kösz a választ!

      Törlés
  11. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  12. mi a teendő, ha nem tudok belépni a routerbe?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. DD-WRT konfig előtt, vagy után?
      Webes felületen, vagy terminálból?
      Wifiről, vagy vezetékes hálózatról?
      Flash rendben végbement?

      Kap a géped DHCP-vel címet? Ping megy a router fele?

      Próbálj egy 30/30/30 resetet. Ha nem megy, próbálj valamilyen módszerrel bemenni terminálból (pl telnet, de windows 7 nem tartalmazza alapból, engedélyezni kell, vagy PuTTY jó még). Lehet, hogy a webszerver nem fut a routeren. Próbáld meg a "startservice httpd" parancsot futtatni, hátha ennyi volt csak a difi.

      Törlés
  13. Flash megtörtént, aztán webes felületről nem tudok belépni...!
    Reset megvolt, nem segített.
    A többi irományt már nem értem sajnos , hogy miket javasolsz :))

    VálaszTörlés
  14. Az említett factory-to-ddwrt.bin fájl mellet van még egy tl-wr741ndv4-webflash.bin fájl is. Az is kell a helyes működéshez?
    Gondolom akkor létezik wr841n routerhez is dd-wrt.

    Előre is köszönöm a választ.
    üdv, Csabi

    VálaszTörlés