2011. február 22., kedd

A kezdet kezdetén...

A telefonomra még tavaly áprilisban tettem szert, a Telenor jóvoltából. Azért erre a telefonra gondoltam, mert elég jónak találtam a telefon tulajdonságait, és az ára is a középkategóriás mivoltát tükrözte. Akkor még 50.000 Ft volt az ára, most már használtan meg lehet venni 40.000 Ft alatt is. Most, ha jól láttam a Telenor levette a kínálatáról, a T-mobile-nál sincs fent, a Vodafone-nál kapható, árak és tájékoztató itt.

Specifikációját, tesztjét nagyon korrektül megírták a Mobilarenás srácok, olvassátok csak el!

Én személy szerint sok fantáziát láttam az Androidban, rohamosan fejlődő platform, úgy gondoltam érdemes beruházni rá. Nem bántam meg.

Egy darabig a standard 1.5-ös firmware-rel használtam a telefont, aztán rátaláltam akkor május elején a samdroid.net fórumra, amely történetesen a Spicával foglalkozik, regisztráltam, és követtem a telefon akkori fejlesztésének menetét.

A samdroid.net fórum adminja LeshaK, a kezdeti lépéseket(Android 1.5 root, 2.1 root, főzött ROM-ok, non-official 2.2 Froyo) neki köszönhetjük. Aztán jöttek a magyar fejlesztőtársak-mesterek, itt elsősorban Criminal-t és Xmistert szeretném kiemelni, hisz Criminal portolta a 2.2 Froyo és 2.3 Gingerbread Cyanogenmodot szeretett telefonunkra, Xmister pedig a telefonban található NAND flash tárolóra ext2, ext3 és ext4 fájlrendszert rakott, ezáltal gyorsítva a telefon I/O műveleteit, valamint számos új fejlesztéssel jobbá tette a telefon recovery menüjét. Szinte minden országból vannak itt fejlesztők, a telefon fejlesztése nagyon dinamikus, mindig valaki előáll egy jó ötlettel. Jómagam is próbáltam fejleszteni a telefonra, kisebb-nagyobb sikerrel, én készítettem el a GUI-s Debian-t a telefonomra, valamint részben Cyanogenmodra a GUI-s Ubuntut.

Külön ki szeretném emelni Skynet blogját, a most Andro-id.info néven futó blogot, ami régen csak a Spicáról szólt, ám most kiterjedt az Androidos programokra, más Androidos telefonokra. Az Ő írásai is sokat segítettek az elindulásban, ezúton szeretném megköszönni Neki!

Nektek pedig a figyelmet és türelmet, még kezdő vagyok blogírásban, de majd csak belejövök! megkérlek Titeket, ne nézzetek rám túl szigorú szemmel! Majd beletanulok :-))

Jók ne legyetek! ;-)
Hejjhóó!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése