2011. november 4., péntek

Arch Linux - Kernel frissítés után nincs grafikus gyorsítás (ATI)

Hali!

Arch Linuxon ki akartam próbálni a BFS kernelt (ki is próbáltam, most is az fut), de utána eltűnt a grafikus gyorsítás a rendszeremből. Eltűntek az emerald által kreált ablakdekorátorok, nem indult el a cairo-dock, nem volt átlátszó a conky, szaggatott minden. Egy Alt+F2 után beírt metacity --replace paranccsal tudtam magamnak ablakkeretet csinálni, hogy legalább az ablakokat tudjam mozgatni a kijelzőn. És jött az okosság:

Az Arch Linux AUR-jében (Arch User Repository) találtam a következő csomagot: Catalyst-hook
Az AUR tárolóról azt kell tudni, hogy a letöltött csomagot magunknak kell lefordítani a gépen. Ez a Catalyst-hook csomag pedig éppen arra hivatott, hogy egy kernelfrissítés után újrakreálja az fglrx modult, ami kell az ATI kártyákhoz.

Próbáltam is kiadni non-root felhasználóként a makepkg -s parancsot, de a csomag PKGBUILD-jában hibás volt a link, ami letöltötte volna a Catalystot az ATI weboldaláról. Átmásoltam egy régebbi verziójó Catalystot a saját mappámból, de verziószámeltérésre hivatkozva kilépett. Sebaj, a PKGBUILD-ban átírjuk a verziószámát. Sikerült is átírni, csak a csomagkészítés előtt minden csomagösszetevő ellenőrzőösszegét (md5sum) összehasonlítja a PKGBUILD-ban található md5-tel, ha egyezik minden akkor csinál csomagot, ha nem egyezik akkor hibaüzenettel kilép. Annyi volt a teendő, hogy md5sum <catalystcsomagneve.run> paranccsal kiadattam az ellenőrzőösszegét a .run fájlnak, amit aztán beírtam a PKGBUILD-ba, lecserélve az előző összeget, és a makepkg -s parancs már hiba nélkül le is futott. Aztán futtattam egy sudo pacman -U <koholtcsomagneve.pkg.tar.xz>  parancsot, és láss csodát ment is. A régi Catalystra panaszkodott, hogy ütköznek, eltávolíttattam vele a régi catalystot, gép újraindít, újra van minden! Immár BFS kernellel. Ha minden igaz akkor gyorsabbnak igérkezik (szerintem az is), szóval ajánlom! De akinek lassabb gépe van, az ne a sajátján fordítsa le (mármint a kernelt), mert nagyon lassú folyamat, inkább keressen egy embert, aki lefordítja, a kész csomagot pedig csak fel kell installálni, használni, örülni :) A catalyst-hook csomag fordítása mehet saját gépen, pár mp alatt végez.

Tisztelet!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése