2011. október 5., szerda

Egy kis ALSA konfiguráció Arch Linuxon

Hejhó!

Mostanában kevesebbet használtam az Archot így a mindennapi teendőimet is nyílván máshol végeztem. A minap a HF a suliba a számítógépem fixpontos és lebegőpontos számítási sebességének lemérése volt, így gondoltam ezt Arch alatt végzem el. Persze amíg kerestem a mérő [benchmark] programokat, addig zenét hallgattam közben.

Arra figyeltem fel, hogy nagyon halk a cucc. Hangot adtam rá a hangrendszeremen, de akkor sem az elvárt hangerőn szólt. Gondoltam benézek az ALSA konfigurációjába (az ALSA egy olyan dolog ami vezérli a hangkimenetet) és láss csodát le volt véve a hangerő, pedig én hozzá sem nyúltam. Mikor feljebb állítottam, már szólt is, akár az ágyú :)

Gondoltam, ezzel a probléma megoldva. Egy restart után megint ugyanolyan halk lett. Ugyanúgy feljebb tettem, kövi restartnál megint elfelejtette.

Szerencsére a Google jóbarát, és hál' Istennek az Archhoz is rendes Wiki oldalt készítettek, így a beállított hangerő mentéséhez és indításkori visszatöltéséhez mindössze egy parancs kellett és egy apró szerkesztés:

sudo alsactl -f /var/lib/alsa/asound.state store

A parancs begépelése után megnyitottam root joggal az /etc/rc.conf fájlt, és a legeslegvégére beillesztettem a daemonokhoz valahova a crond után azt a szót, hogy alsa. Mentés, örülünk :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése