2012. március 9., péntek

EuroSkills 2012 válogatóverseny

Üdv!

Tegnap (03.08 csütörtök) részt vettünk az EuroSkills 2012 válogatóversenyén. 3 fős csapatok indulhattak, a suli két technikusi osztályából 3-3 csapat.

A verseny 3 témakörben "versenyeztette" a csapatokat. 1 Cisco-s ember, 1 Windows Server-es, és egy Linuxos. Ki lehet találni, hogy a mi csapatunkban nekem mi volt a szerepem :))))

Azonban gond adódott már rögtön a verseny kezdése után nem sokkal, ugyanis nem érte el senki a suliból a honlapot. Minden más ment, csak az az egy oldal nem. Túlterhelésre gyanakodtunk, de ugyanazzal a netkapcsolattal és egy proxy szerver beiktatásával el tudtuk érni, csak csúsztunk fél órát. Már nagyban töltöttük a teszteket, amikor lehalt a honlap, mikor élt újra a kapcsolat, nem engedett újra próbálkozni mondván csak 1 próbálkozás engedélyezett...Utólag okos az ember, de azért végigkövettem volna az útvonalat a célállomásig akkor, amikor működött és amikor nem, ezután ezeket összehasonlítani, hogy hol dobja el a csomagot..útközben, vagy esetleg a szerverüknél............

A Cisco-s feladatokat kis odafigyeléssel elég jól meg lehetett csinálni (ugyanis ma végigvettünk mindent), de az a Maja prófécia feladat kiverte a biztosítékot. Tudniillik egy hálózattelepítő és konfiguráló feladatra ráhúztak egy történetet, egy mesét, amit mikor megláttam, majdnem hanyattestem a székemmel. A vérbeli geek-ek pedig igencsak örültek, amikor meglátták a feladatot a Cisco facebook oldalán..nyomták is a "ez tök jó :))" szöveget..bloáh! Inkább mondták volna meg a szervezők, hogy mit kell összerakni, ahelyett hogy ilyen meséket nyomatnak. Szerintem a melóhelyen se fognak balettozni meg mesés formában előadni azt, hogy mit kellene összeállítani.

Windows Serveres feladathoz hozzá sem szagoltam, az nem az én szakterületem, arra volt emberünk, aki megoldja :) Zömében az Active Directory-ról kérdeztek.

Linuxnál pedig volt egy könnyű és egy haladó teszt, a könnyű teszt első oldalát tudtam csak megoldani, a rendszer hibája miatt, a többi oldalt nem is láttam. Amúgy a Cisco facebook oldalán azt írták vissza, hogy biztos helyi hiba..naná... A haladó résznél volt, ami kicsit megizzasztott, de azért vállalható volt. Aztán következett egy szkriptírási feladat, tök alap volt, csak volt benne egy ciklus, amit nem tudtam megoldani. Szerintem az 90% lenne, ha beküldtem volna. Ugyanis feltölteni nem tudtuk a versenyportálra, mert a proxy amin keresztül elértem előbb az oldalt, összeratyizta magát vagy nem tudom..szóval az se lett beküldve.

Az utolsó rész pedig egy szakmai angolos taszk volt, teszt jellegű, nemigen okozott problémát.

Az igazság az, hogy jól szerepeltünk volna, ha ez a technikai akadály nem üt be..na de mindegy..kipróbáltuk magunkat, akik ott voltunk tudjuk, hogy helyt álltunk, a többi nem számít.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése