2012. március 27., kedd

Pinguy OS

Háááj!
A március tizenötödike utáni hosszú hétvégén egy kicsit szórakoztam új rendszerek próbálgatásával, mivel a Clonezilla nem volt hajlandó visszaklónozni egy már mentett image-t egy kisebb partícióra, mint amiről lementették. Az Arch Linuxom így nem állt rendelkezésre, új rendszer után néztem (nem akartam újra felkonfigurálni alapról egy Archot). Sokminden megfordult a kezem alatt.

Elsőnek Fedora -t tettem fel, tetszett, rpm alapú disztró, csak egy hibája volt. Compiz ablakműveleteknél, kockaforgatásoknál villódzott a kijelző. Ezt nem sikerült akkor megoldanom, de mostanra megvan a megoldás, a következő cikk erről fog szólni! Szóval ez a hiba akkor elvette a kedvem, mennie kellett. Jött a Gentoo. Telepítsünk egy rendszert az alapoktól, oké. Az alaprendszer szépen fel is mászott, grafikus felületet akartam csiholni, jött nekem az USE flagekkel. Egy órányi próbálgatás után sírva letettem a hajam az asztalra. Menj te is Gentoo...

Következő delikvens a Debian. Netinstall imaget töltöttem le, fel is nyomta az alaprendszert, jöhetett a grafikus felület..cirka 1.5 óra letöltés..uhh..és az eredmény sem az volt amit vártam, első blikkre nem állt kézre a rendszer, gondoltam ez sem az igazi. Jött a CentOS. Red Hat-ból származtatott rendszer Gnome2 felülettel..ígéretesen hangzott..de amikor egy VLC telepítésekor hibát kaptam, gondoltam magamban,  menj szépen te is CentOS. Jött a FreeBSD, hozzáteszem imádom a rendszert, csak amikor gnome2-t akartam forgatni ports rendszerből és egy ilyen függőségi-hibalánc (ennek ez kell, de ez igényli ezt is, huh még ez is kéne) alakult ki, letettem róla. Jött a GhostBSD, FreeBSD gnome2 felülettel, ő meg nem volt hajlandó települni se..uff..

És akkor jött Ő, a maga Ubuntu és Linux Mint alapjával, VLC-vel, Dockyval, Playonlinux-szal és Wine-vel, alapban installált Compiz Fusion-nel, a Pinguy OS! :D

Ez a disztró a kezdő és a haladó, de lusta felhasználóknak készült. Nem kell konfigolni semmit, a júzer szájába repül a sült galamb. Nekem pont ez kellett, éppen csak a compiz effekteket és témabeállításokat változtattam..semmi máshoz nem nyúltam :D Firefox is tele van pluginekkel, a helyi menük (ami jobbklikkre jön elő) tele vannak tök jó kiegészítésekkel. Egy pillanat alatt belopta magát a szívembe :) 11.04 LTS verzióra épül, vagyis sokáig támogatott lesz, így amíg rám nem jön az ötperc és megint próbálgathatnékom lesz, addig marad :) tetszik nagyon =)

Az .iso 1.6 Gb (majdnem 1.7), de azt hiszem a mai netsebességeknél vállalható. Ajánlom a kipróbálását!



4 megjegyzés:

  1. A beépített ps3 média szerver rögtön levett a lábamról

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez akkor tök jó, ha van hozzá egy FullHD TV-d mert azon tök jól mutat meg hasznos :D amúgy van az XBMC-nek live változata is, amit egy régebbi gépre fel tudsz tenni, feltéve ha rendelkezik olyan videokimenettel ami a TV-hez kell. Magyarul RCA DVI vagy HDMI. Ezután azt be lehet fogni ilyen médiaszervernek vagy HTPC-nek.

      Törlés
  2. Nekem a pinguy nem ment fel (asszem a radeon 4850 miatt), bár szeretném használni bármelyik linuxot, csak sajna tényleg van mindben valami hiányosság. (pl: (tudom, nem a linux baja, hanem az adobe nevű bandáé) Flash player. A programok minősége javul, de nem az igazi. Kodekek száma zéró. Játékok nem futnak, vagy gagyik. C# rettenetes, pedig ezzel keresem a pénzet. Mindenki összevissza irkál mindent, a visual effect széteső félben van. KDE nem kell, a gnome javul. Unity nem győzött meg. Asszem maradok a windowsnál, nem érdekel a 30 ezer forint, működik, nem spórolok. Időt nyerek. Egyébként nagyon sok linuxot kipróbáltam, de nekem a legfontosabb, hogy működjön valami, ne órákat kelljen cseszekedni minden beállítással. Doksi nulla, (mondjuk a mikinél is elég gyér)
    Használatra nekem a win jobban beválik, és még pénzt is hoz. Hát szóval az ubuntut (talán) ajánlanám házi használatra, de nem merem, mert túl sok a gond vele, nincs kedvem állandóan gépeket javítgatni (persze ingyér).
    Ez meg nem is microsoft marketing akart lenni, de sajna az lett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nézd, azt nem tudom, mi baja volt a Pinguynak a Te esetedben. Ha nem indult a grafikus felület akkor a Safe Graphics mode lehet hogy segített volna aztán egy hivatalos driver az AMD weboldaláról..
      A flash player a Pinguyban meg van oldva, ugyanis saját szkript van a frissítésére, sima Ubuntuban (vagy más disztróban) pedig ha nem friss a FlashPlayer akkor elvisz az Adobe weboldalára ahol letölthető és a rendszer automatán installálja és frissíti, ha elérhető egy update.
      A programok szerintem korrektek, van Firefox, Chromium, video és zeneszerkesztő, sok jobbnál jobb fejlesztői környezet érhető el, és majdnem minden Windowsos programnak van szabad szoftveres alternatívája.
      Kodeket azóta nem kell installálnom, mióta VLC media playert használok. Betettem a rétegelt lemezt a DVD meghajtóba, azt is lejátszotta :)
      CoD Modern Warfare Wine alatt kiválóan fut, MW2-t nem próbáltam még, de Playonlinux azt is támogatja, szóval nem csak gagyi játékot lehet futtatni, de ehhez persze erős gép kell.
      A C# a Microsoft programnyelve, a közösség portolja Linuxra is (bár ehhez nem tudok érdemben hozzászólni), állítólag egyre jobb és jobb lesz.
      KDE nekem sem kell, az új GNOME és Unity sem, ha régi Gnome2-szerű felület kell akkor arra ott MATE nevezetű Gnome2 fork, de az XFCE jó most azoknak, akik a régi felületet preferálják.
      A Windows szükségességét nem vitatom olyan esetben, ahol a fő munkatevékenység a gépészeti tervezés (pl AutoCAD) vagy nyomdaipari feladatok, vagy amit mondtál, a C# programozás.
      Egy átlagfelhasználó, akinek a gép csak netezni kell, nem játszik, nem programozik, stb annak bőven megfelel valamelyik Linux disztró. Nincs rákényszerítve a júzer arra, hogy drivert telepítsen, állandóan töredezettségmentesítse a merevlemezt vagy pucolja a registryt..a Linux egyszer feltelepül és az örök mint a nyomor..nem kell hozzányúlni. És ingyen van.
      De azt áruld el, mit kell annyit javítgatni az Ubuntun? És mivel szórakoztál órákat? Hátha tudok segíteni ;-)

      A végére pedig annyit, hogy mindenkinek van véleménye, nem kényszer a palacsintaevés, akinek Windows kell, annak legyen az, akinek pedig egy rendszer amin az átlagfelhasználó tevékenykedhet annak korrekt a Linux is. Én ezt vallom.

      Törlés