2012. november 11., vasárnap

OpenWRT

OpenWRT - Wireless Freedom. Ez a jelszava annak a Linux alapú firmwarenek amit akár az otthoni SOHO routerekre vagy akár x86 alapú PC-re is lehet telepíteni. Nos, én leszedtem a DD-WRT-t és felraktam magamnak az OpenWRT-t a 741ND-re.

Különösebben gondom nem volt a DD-WRT-vel, csak ki akartam próbálni ezt a firmware-t is, de megvallom őszintén nem bántam meg :)

Nem szeretném lépésről lépésre leírni a telepítés menetét, röviden: DD-WRT to stock-->OpenWRT-->mivel DHCP-n kapom a címet nem volt mit konfigurálni, ezért közvetlen volt netem, lehet csomagtárolót frissíteni-->root jelszó az SSH bejelentkezéshez, telnet letiltása-->iptables-mod-extrák telepítése-->LuCI telepítése-->WiFi konfig-->router bevédése.

Továbbá csináltam  egy új dolgot is, ICMP tunnelingnek hívják. TCP csomagokat ágyaz ICMP adatpakkokba, így ahol tiltják a netet, de lehet pingelni, ott már nyert ügy van. Kell egy proxy szerver és a kliens. Szerver a router, kliens az meg a távoli gép, ahonnan épp bejelentkezem. Ezen az ICMP tunnelen keresztül SSH kapcsolatot létesítek, akár meg is lehet csinálni hogy ICMP tunnelbe ágyazunk SSH tunnelt és a HTTP forgalmat meg keresztüllőjük ezen a SOCKS proxyn. Jó, nem? :-D

Ennek több jótékony hatása is van: Ahol nem biztonságos a közeg, ott biztonságban vannak az adataink (pl reptér, internetkávézó, stb), vagy ahol korlátozások vannak a hálózatban, de a ping engedve van, ott lehet ezt érvényesíteni. Nagy sebességre nem kell számítani, tehát youtube videót senki ne akarjon nézni ezen keresztül, statikus oldalak megtekintésére viszont éppen jó ez a módszer. A program, amivel ezt véghezvittem, a ptunnel. OpenWRT-re felpakoltam, oké, megy :) Kliens elérhető Linux-Windows alá is, szóval többplatformos :) Ajánlott dolog!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése