2011. március 20., vasárnap

DVD rip to AVI

Hejhó!

Írnék egy pár sort egy olyan problémáról, amire a minap megoldást is találtam.

Hogyan kell egy DVD-t avi fájlba konvertálni?

Nos, így:

Egy Jörn Reder nevű ember készített egy programot dvd::rip néven, ami arra hivatott, hogy ezt a DVD-ről avi-ba konvertálást megoldja.

Ubuntu alatt a telepítése a sudo apt-get install dvdrip paranccsal történik. A telepítés után Hang/video alkalmazások között lesz található.

Hogy is működik? 

Az első indítás után a File menü New project lehetőséget kell kiválasztani, majd új projektet kezdeni. Ezután a programba írjuk be a Project name-hez a projektünk nevét. Látható, hogy az alatta lévő mezőkben is ugyanúgy kicserélődnek a mappanevek, mint ahogy az elsőben megváltozik. A mappák elérési útjának megváltoztatása opcionális, a kész avi fájl könyvtárát, az ideiglenes fájlok könyvtárát, és a DVD VOB fájljainak könyvtárát lehet megadni.
Ezután a Create Project nyomógombot kell megnyomni. A következő lépés a forrás eszköz megadása. Lehet az optikai meghajtó, de lehet egy felcsatolt iso mappájának útvonala is. Most én az optikai meghajtót választom ki, ahol a lemez található. Utána a Choose a ripping mode résznél hagyjuk bepipálva az első lehetőséget, tehát a DVD-t először másolja fel a számítógépre, és aztán kezdjen el dolgozni vele.

Ezután el kell navigálni a RIP title fülhöz, ahol a Read DVD table of contents nyomógombot megnyomva a számítógép beolvassa a tételeket, amik a DVD-n találhatók. Ha jól vettem észre, a leghosszabbat teszi előre. Mutatja a videoanyag felbontását, képkocka/másodperc arányt, a nézetet (16:9 vagy 4:3) és még egy csomó hasznos dolgot. Oldalt a Select audio track legördülő menünél ki lehet választani, hogy melyik hangsávot kívánjuk lementeni.

Megmondom őszintén, a Clip&zoom fülhöz fogalmam sincs, még sosem használtam.

Aztán a Subtitles fülnél kijelölhetjük, hogy akarunk-e az avi fájlra feliratot égetni, ez opcionális.

A Transcode fülnél megadhatjuk a videokodeket(szerintem maradhat xvid-en), valamint a Video bitrate calculation résznél, azon belül is a by target size fülön a célméretet, tehát hogy hány megabájtos avi fájlt szeretnénk létrehozni. Ezen a Video bitrate calculation részen belül még lehet minőség alapján és video-bitráta alapján megadni a keletkező avi paramétereit. Szerintem célszerű a méret alapján, én is úgy csináltam, nem vettem észre minőségromlást.

A rippelés megkezdését a Transcode nyomógomb megnyomásával kezdhetjük. Az én számítógépemen egy 4.3 GB-os film konvertálása körülbelül 2 órát vett igénybe.

Sikeres munkát kívánok :-)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése