2011. március 16., szerda

Helyzetjelentés - Telefonom

Csumi!

Gondoltam megosztom a nagyközönséggel, hogy mi is fut mostanság a telefonomon.

Most Cyanogenmod 8.3 van fent, de kb egy hete úgy döntöttem, hogy kicsit belemászok a telefonom lelkébe, és a telefonomon lévő NAND flash tárolót átkonvertálom RFS fájlrendszerről Ext2/Ext4-re.

Az ötlet egy magyar fejlesztőtől származik, névszerint Xmistertől, és megosztotta eme találmányát a samdroid.net fórumon is. Többek között ír a saját blogján erről, valamint az általa fejlesztett Spica kernelekről is. Hálás köszönet érte :-)

Nos, miért is jó ez?

Elsősorban az I/O műveleteket gyorsítja meg. Erről a számok tanúskodnak a Quadrant Standard Edition nevű programban. A telefon Ext2 fájlrendszerre formázott rendszer és cache partícióval, valamint ext4 fájlrendszerre formázott data partícióval jobban teljesít, mint a Samsung alap Fs-ével.

Nem teszi tönkre idő előtt a NAND flasht?

Nem. Erről a blogjában Xmister is írt, nem használja jobban a tárolót ez a fájlrendszerkombó, mint a Samsung RFS-e, vagy pl a YAFFS.(Az RFS fájlrendszer ha jól tudom a VFAT-on alapszik).

Akinek Spicája van, egyszerűen át lehet konvertálni a partíciókat recoveryben(ehhez az új recovery kell, ami már benne van a CM8.3-ban), adat nem fog elveszni, mert konvertálás előtt minden partícióról backup készül (Ehhez kell >350-400MB szabad hely). Nem tart sokáig, max. 5 perc az egész.

Nos, mivel rendes linux fs van a NAND tárolón, lehet használni a BFS kerneleket :-). A BFS a Brain Fuck Scheduler-t takarja, amit magyar fordításban értelmezhetünk "agy-fasz-ütemezőnek". A BFS egy CPU ütemező, kis rendszerekre tervezte egy ausztrál aneszteziológus! (Con Kolivas), az Android közösség pedig beleimplementálta a kernelbe, ezzel is jobbá téve a készülékeket, de a Samsung RFS fájlrendszerével nem kompatibilis, ezért is kellett a fájlrendszer-konvertálás. (Kis érdekesség, a desktop linuxok közül a PCLinuxOS és a Zenwalk alapértelmezett ütemezője a BFS.) Akit érdekel, itt talál egy angol szöveget, amiben maga a BFS kitalálója írja le hogy mi merre hányóra :-) Xmister írta, hogy az egész rendszer gyorsabb lesz, és talán valamivel kisebb a CPU-igény(követelés,kihasználtság, sorry, nem tudok jó szót erre :-( )

A samdroid.net kernelmaker-ei (Xmister, Lukiqq, Ch33kybutt) mind létrehoztak BFS kerneleket (nekem sajnos nem sikerült lefordítani ch33kybutt forráskódját, pontosabban sikerült, csak ahogy ráflasheltem, nem indult el a telefonom, beragadt a bootlogonál.), Lukiqq BFS kernele elérhető itt, ch33kybutt kernele (ez van most az enyémen is) letölthető innen. Dicséretes, hogy a Spica-kernelbe a BFS integrálását Xmister végezte el elsőként. A magyar fejlesztősrácok nagyon odateszik magukat!

Lukiqq kernelének telepítése előtt (ezt ő írta) nem árt egy Wipe Dalvik-cache+az SD kártya ext2 partíciójának formázása. Amikor én feltettem ch33kybutt kernelét, én ezeket nem tettem meg, ment nekem anélkül is :-) Csak ajánlani tudom, meg vagyok vele elégedve, akinek CM8.3 van, konvertáljon, és tegye fel bátran!

Jó munkát hozzá! :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése